מרקט

מערכת ה-ERP שמעבירה עסקים במהירות לדיגיטל בעידן הקורונה

מערכות ERP הן הלב הפועם שאחראי לניהול תהליכי כל ארגון. גמישות ותמיכת המערכת בצרכים משתנים הן שיכריעו אם הארגון יסתגל במהירות למצבים חדשים או יישאר מאחור. מערכת ה- ERP תפנית הישראלית מבית מטריקס אפשרה לארגונים לעדכן שירותים דיגיטליים במהירות בשנת הקורונה

גמישות ויכולת להסתגל במהירות לשינויים הן אולי שתי התכונות החשובות ביותר לארגונים במאה ה-21 ונוכחנו בחשיבות הזו בעצימות גבוהה השנה. שימו זה מול זה את בלוקבאסטר ונטפליקס או את נוקיה מול סמסונג וגלו מי זיהה נכון את השינוי ושינה מודל במהירות. בשנת הקורונה נדרשו מרבית הארגונים בעולם לבצע בתוך ימים ספורים טרנספורמציה דיגיטלית ומעבר לעבודה מרחוק.

אתרי מסחר אלקטרוני ואפליקציות היו השנה במוקד השינוי, אך מי שנמצא מאחורי הקלעים של כל שינוי עסקי אלה הן מערכות ה-ERP (וה-CRM לצדן) – הלב הפועם של הארגון. אליהן ומהן מתנקזים כל פעולות ותהליכי הארגון בכל תחום – לוגיסטיקה, פיננסים, משאבי אנוש, שירות, שיווק, מכירות ועוד.

הגמישות תכריע אם הארגון יסתגל

“גמישותה של מערכת ה-ERP ויכולתה לתמוך במהירות בשינויים הארגוניים הן שיכריעו אם הארגון יסתגל במהירות למצבים חדשים או יאחר את הרכבת”, אומר מנחם ניסנבוים, מנהל חטיבת מערכות עסקיות במטריקס, המפתחת ומשווקת את מערכת ה-ERP המקיפה תפנית, שפועלת במאות ארגונים בישראל.

מנחם ניסנבוים

מנחם ניסנבוים
צילום: סם יעקובסון

“שנת 2020 היתה אחת השנים המטורפות ביותר שהכרנו, אך זו היתה גם השנה עם הסיפוק הרב ביותר כתוצאה מהסיוע הקריטי שהגשנו ללקוחותינו במהירות על מנת להתאים עצמם לעולם החדש”.

מה היו הדרישות מכם בענפים השונים?

“בעסקים שחיזקו או עברו למכירות מקוונות נדרשנו להעמיד ממשקים מהירים לאתרי האינטרנט של הארגונים מחד ולשפר את מערכי הלוגיסטיקה וההובלה בהתאמה, וכן לייצר ממשקים לכל ערוצי הקשר עם הלקוחות: אתר הקניות המקוון, אפליקציות, הרשתות החברתיות או ליישומי המסרים המיידיים. בענף יבוא הרכב לדוגמה, שבו היבואנים ניהלו מכירת רכב בעיקר ממרכזי התצוגה, עברו למכירת רכב אונליין וביקשו תוספות כגון הזמנת נסיעת מבחן עד לבית הלקוח, תשלום מקדמה אונליין ועוד. ארגונים בתחום המימון והאשראי החוץ בנקאי היו צריכים לטפל בצורה שונה גם בלקוחות הקיימים וגם בלקוחות החדשים מפני שמודל הסיכון השתנה לגמרי. כושר ההחזר של הלקוחות הקיימים ירד, ועל מנת להמשיך לעמוד בהתחייבויות שלהם היה צורך לדחות תשלומים ולפרוס את לוחות התשלומים בצורה גמישה יותר. לקוחות חדשים נזקקו למוצרי אשראי גמישים יותר, לבקש הלוואה בערוצים דיגיטליים מלאים ולעקוב אחריה, כולל כל תהליך הבקשה והחתימה על מסמכים, עד לקבלת ההלוואה. פיתחנו מודלים חדשים של קבלת אשראי על מנת לאפשר לכולם – ללקוחותינו ולקוחותיהם – להמשיך ולקיים את תיק האשראי עד יעבור זעם, למשל, דחיית תשלומים, פריסת לוחות גמישה ועוד. האתגר בשנה האחרונה היה לא רק לתת מענה להמשכיות עסקית ומעבר לאונליין, אלא גם לענות לדרישות רגולציה שונות, שעודכנו עקב הקורונה”.

אז מבחינה עסקית השנה הזו עשתה טוב לתחום ה-ERP?

“השנה זכינו במספר פרויקטים גדולים ואסטרטגיים בתחום חברות המימון, חברות ליסינג, יבואני רכב ובענף הבריאות. לתפנית הצטרפו כ-20 לקוחות חדשים בתחומי פעילות שונים בהם ניתן למנות את האגודה למען החייל, איגוד הסליקה הישראלי, אופל באלאנס, אורשי, KLS חברת המימון של מאיר ועוד – בהיקף של יותר מ-10 מיליון שקל. זאת במקביל לביצוע פרויקטים מקיפים לשדרוג ועדכון מערכות בקרב לקוחותינו הקיימים. השנה הרגשנו עד כמה מערכת גמישה היא קריטית. זו הסיבה שארגונים שחשו שהמערכות שלהם לא גמישות ולא תומכות בפעילותם העסקית המשתנה באו אלינו עם בקשה לבצע שינוי מהיר”.

אחד מהארגונים האלה הוא KLS קפיטל – מחברות המימון המובילות בענף הרכב ובעיקר של יבואנית הרכב מאיר. “חיפשנו מערכת ERP שתתמוך בפעילות החברה שלנו”, מעיד עומר ממן, ממנהלי KLS . “לאחר בדיקה מקיפה של כמה אפשרויות נוכחנו כי במערכת תפנית קיים פתרון מלא ומקיף לפעילות מקצה לקצה של מימון חוץ בנקאי על כל המודולים הנדרשים לכך. באמצעותה נאפשר ללקוחותינו תהליך דיגיטלי ללקיחת מימון מן ההתחלה ועד הסוף בתהליך פשוט ונוח. לנו יש את הבקרות על בקשת ההלוואה וההתאמה לדרישות הרגולציה והכל מתחבר ליתר מערך ה-ERP של הקבוצה”.

ERP לעידן הענן ופתרון ייחודי לחברות מימון ואשראי

תפנית היא מערכת ERP ישראלית שמפותחת ומשווקת על ידי חברת מטריקס ומותאמת למאפיינים של חברות ישראליות הפועלות בזירה המקומית והבינלאומית. לתפנית 250 לקוחות גדולים ובינוניים בארץ המרוכזים בעיקר בתחומי הליסינג וההשכרה, יבואני רכב, חברות מוצרי צריכה, אשראי חוץ בנקאי, אקדמיה, בתי חולים ועוד.

בשנים האחרונות נמצאת תפנית בתנופת פיתוח נרחב ומעבר לענן. במסגרת זו, המערכת כבר השיקה שירותי ענן חדשים כשירות ללקוחותיה, בין היתר פורטל לקוחות, ספקים, סוכנים, חתימות דיגיטליות וגרפיות. אחד היעדים הבאים הוא לאפשר לרכוש את המערכת כולה גם במודל ענן מלא.

אחד מתחומי ההתמחות המובילים והייחודיים בשוק שמציעה תפנית כיום הוא היישום הייעודי לתחום האשראי החוץ בנקאי על כל רכיביו. למערכת כ-50 לקוחות בתחום המקבלים מענה בתחומי המשנה של תחום זה, כגון: נכיון שיקים וכרטיסי אשראי, הלוואות (לרכב, ציוד, הלוואות לכל מטרה), פקטורינג, מאגד סליקת כרטיסי אשראי ועוד. כנס מקוון בנושא פתרונות מיחשוב לחברות מימון ואשראי חוץ בנקאי ייערך בתאריך 8 במרץ 2021.

קישור לכתבה שפורסמה

צור קשר

    captcha

    אני מסכים/ה שמטריקס אי.טי בע"מ וחברות הבנות והחברות הקשורות לה תשתמשנה במידע שאמסור למטרות שיווק, דיוור ישיר, ומשלוח פרסומות, ותכלול אותו במאגר המידע של החברה, והכל בכפוף למדיניות הפרטיות.

    התחל להקליד את מונח החיפוש שלך למעלה והקש enter כדי לחפש. לחץ על ESC כדי לבטל.

    Skip to content