שמניע את גלגלי IT מכשירי תנועה

ה-IT שמניע את גלגלי מכשירי תנועה

יבואנית הרכב נמצאת בימים אלה בפרויקט מעבר מתל אביב לראשון לציון, שם ירוכזו גם המערכים הלוגיסטיים שלה ● בועז סיטון, המנמ”ר, מספר לאנשים ומחשבים על תפקידו של ה-IT בפרויקט ועל האתגרים הטכנולוגיים שעומדים בפני מנמ”רים בתעשיית הרכב

ספר קצת על עצמך ועל חברת מכשירי תנועה.
“אני סמנכ”ל מערכות המידע של החברה, שהינה יבואנית רכבי סוזוקי מאן וכן ציוד מכני הנדסי כבד. בחברה מועסקים כ-600 עובדים, שפזורים בכל רחבי הארץ, עם מרכזי מכירות לאורכה ולרוחבה של המדינה. אני עובד במכשירי תנועה כ-30 שנים: התחלתי ב-1990 בחברה ישראלית לאוטומובילים שהייתה אז יבואנית של פורד וב- 1999 דלק רכשה אותנו. החברה שנרכשה הייתה חברה בת של מכשירי תנועה ועם הרכישה עברתי לנהל את כל פעילות ה-IT של הקבוצה – תפקיד שבו אני ממשיך עד היום”.

כמה עובדים יש תחתיך באגף ה-IT של החברה?
“יש לנו 15 עובדים, שמחולקים לתחומי התשתיות, התוכנה והפיתוח. אנחנו אחראים על תמיכה טכנולוגית בכל הפעילויות העסקיות של החברה, עם קרוב ל-60 סניפים, לרבות מוסכים מורשים ומוסכי בעלות. כסמנכ”ל מערכות המידע של החברה, זה בתחום האחריות שלי”.

מה מאפיין מערכות מידע בחברה שעוסקת בשיווק ומכירות של כלי רכב ובכלל בענף התחבורה?
“בשנתיים האחרונות אנחנו מעבירים את כל פעילויות המטה שלנו והמערך הלוגיסטי מתל אביב לאזור התעשייה מעין שורק בראשון לציון. לצורך כך אנחנו מטפלים בכל היבטי ה-IT של ההעברה, כולל הדטה סנטר – ומדובר בפרויקט גדול מאוד. למעשה, יש כבר פעילות של הקבוצה במעין שורק, לאחר שהעברנו לשם את כל פעילות MAN בארץ, עם אחד המוסכים היותר מתקדמים בישראל”.

מתי צפויה ההעברה להסתיים?
“היא צפויה להסתיים, על פי התכנון, באפריל הקרוב. כמובן שזה בשלבים, בתחילת השנה העברנו את כל מערך החלפים והצמיגים. הטמענו שם את מערכת WMS של מטריקס. לניהול כל המערך הלוגיסטי – מקליטת רכיבים וכלה בהוצאת חלפים מהמחסן לכל כלי הרכב שלנו – סדר גודל של 60 אלף פריטים”.

כמה זמן כבר נמשך הפרויקט ומה עלותו המשוערת?
“הוא נמשך כבר שנה וההיקף הכספי שלו עומד על בין 300 ל-400 אלף שקלים. חלק גדול מהעבודה היה לחבר בין הממשקים – בין מערכת תפנית למערכת ה-WMS”.

אילו פרויקטים נוספים עשיתם, בתחום היישומים?
“בתחום זה הקמנו מערכת של טרייד אין, שהיא חלק ממערכת הליבה תפנית. המיוחד בה הוא שילוב בין קניית הרכב החדש על ידי הלקוח למכירת הרכב הקודם שלו. כל תהליך הרכישה, השעבודים, המימון וכו’… מרוכז במערכת אחת.

בנוסף, אנחנו הולכים לטרנספורמציה של כל המידע, כאשר מהלך זה מבוצע בשלבים: הקמנו אגף סחר לצמיגים שמאפשר להזמין צמיגים אונליין, עם מערכת שעולה לאוויר בימים הקרובים. במקביל, אנחנו עובדים על אתר שדרכו ניתן יהיה להזמין כלי רכב אונליין בצורה ידידותית”.

יש עוד אתגרי IT בחברה?
“בהחלט. הסביבה שלנו מלאת שרתים, אנחנו עובדים בסביבה וירטואלית מלאה, עם כ-100 שרתים וירטואליים. עיקר העבודה בחודשים האחרונים הוא בנושא אבטחת המידע בעולם התשתיות. שדרגנו את מערך ה-EDR, הפיירוולים. במקביל, שדרגנו את הדטה סנטר ואת אתר ההתאוששות מאסון שלנו – העברנו את ה-DR לענן חיצוני”.

עד כמה ה-IT מרכזי בחברה?
“הוא מרכזי בה מאוד. אנחנו שותפים עם ההנהלה בצורה הדוקה. ההנהלה שותפה פעילה, מבינה את הצרכים ועוזרת לנו לקדם את הפעילות העסקית. כחלק מזה, התקציבים גדלו בשל נושאי הסייבר וחשיבותו בכלל ובקורונה בפרט”.

אתה נמצא בתפקיד הרבה מאוד שנים. מהם האתגרים המרכזיים של מנמ”רים בענף הרכב?
“אחד האתגרים המרכזיים הוא התאמה לרגולציה שמגיעה ממשרד התחבורה. מערכות המחשוב צריכות להיות כפופות לדרישות שלה ולשינויים בה, להיות גמישות ולענות בזמן אמת להתפתחויות הרגולטוריות.

מדובר בנושא שמעסיק אותנו לא מעט, כי כל הזמן יש דרישות כאלה. אלה דרישות שנוחתות עליך בן לילה, ולכן יש צורך שהן תהיינה גמישות. אנחנו נותנים לכך מענה במערכות שלנו”.

קישור לכתבה שפורסמה

צור קשר

    captcha

    אני מסכים/ה שמטריקס אי.טי בע"מ וחברות הבנות והחברות הקשורות לה תשתמשנה במידע שאמסור למטרות שיווק, דיוור ישיר, ומשלוח פרסומות, ותכלול אותו במאגר המידע של החברה, והכל בכפוף למדיניות הפרטיות.

    התחל להקליד את מונח החיפוש שלך למעלה והקש enter כדי לחפש. לחץ על ESC כדי לבטל.

    Skip to content